Een compacte, slimme ambtelijke organisatie die kwaliteit op een klantvriendelijke en klantgerichte manier levert

Efficiënte gemeentelijke dienstverlening

Wij willen de gemeentelijke dienstverlening steeds efficiënter maken door het mogelijk te maken om aanvragen van producten en diensten zoveel als mogelijk geautomatiseerd te laten verlopen. Daarbij vullen wij basisgegevens en bekende gegevens vooraf in.

Gemeentelijke informatie in basis- en kernregistraties

De gemeente gebruikt een groot aantal basis- en kernregistraties. Van een deel is de gemeente bronhouder (basisregistratie personen (BRP), basisregistratie adressen en gebouwen (BAG), Wet onroerende zaken (WOZ), basisregistratie grootschalige topografie (BGT) en HRM); de overige registraties kennen externe bronhouders (bijvoorbeeld het handelsregister (HR) en de Rijksdienst voor het wegverkeer (RDW)). De voor de bedrijfsvoering benodigde gegevens worden intern beschikbaar gesteld aan de betreffende informatiesystemen. Ook worden alle beschikbare gegevens op de Maassluise kaart gepresenteerd (GIS viewer) (GIS = geografisch informatie systeem). Hiermee beschikken alle ambtenaren over de basis-/ kerngegevens die zij nodig hebben.

Digitaal bestellen gemeentelijke producten

Wij verbeteren onze dienstverlening met een verruiming/vereenvoudiging van de digitaal te bestellen gemeentelijke producten via www.maassluis.nl. Het doel is om de gebruikersvriendelijkheid voor aanvragen op de website te verbeteren en om meer selfservice mogelijk te maken.