Een compacte, slimme ambtelijke organisatie die kwaliteit op een klantvriendelijke en klantgerichte manier levert
Dienstverlening aan de inwoners (de klant centraal)
Wij verbeteren onze dienstverlening door het mogelijk te maken om meer zelf van huis uit te kunnen regelen. Daarbij volgen wij de landelijke en technische ontwikkelingen op de voet om zo producten en diensten sneller te kunnen leveren waardoor inwoners een betere kwaliteit ervaren.
Digitalisering dienstverlening en kanaalsturing
Wij gaan in 2018 een groot deel van onze diensten volledig digitaal afhandelen en helpen de inwoners daarbij de digitale weg te volgen. Voor inwoners die geen gebruik kunnen maken van internet, organiseren wij een vangnet aan de balie in het stadhuis.
Face-to-face: maatwerk dienstverlening
Wij streven er naar om de balies alleen in te zetten als dit noodzakelijk is door geldende wetgeving, zoals bij reisdocumenten. Waar mogelijk verlenen wij de service digitaal of aan huis (bijvoorbeeld op bijzondere locaties, zoals bij verzorgingstehuizen).