Integrale aanpak en intensieve samenwerking met in- en externe partners wordt bevorderd

Integrale wijkontwikkeling

De Burgemeesterswijk is de eerste wijk waarbij we werken met de integrale wijkontwikkeling.
Met betrokken partijen is een integraal plan van aanpak opgesteld waarin ook de te bereiken maatschappelijke effecten en doelen zijn opgenomen. Het is een dynamische plan voor de komende drie jaar waarbij de in te zetten maatregelen en activiteiten actueel zijn.  De basis van het plan wordt gevormd door een vijftal pijlers die vormgeven aan een structurele aanpak van de specifieke zaken die spelen in de wijk. Met alle betrokken partijen uitvoering geven aan het plan van aanpak. Het uitwerken van een methodiek van vroegsignalering en preventieve jongerenaanpak hebben prioriteit.

Om de samenwerking van verschillende partijen vorm te geven, de verbinding tussen de bewoners van de wijk tot stand te brengen en tegelijkertijd de signalen uit de wijk te kunnen vertalen naar aanpak is een buurtregisseur aangesteld.

Realisatie politiepost

Eind 2017/begin 2018 wordt de Politiepost in het stadhuis in gebruik genomen.
In de vleugel van het stadhuis waar voorheen de gemeentelijke sociale dienst was gehuisvest krijgen de wijkpolitie en de gemeentelijke afdeling Openbare Orde en Wijkbeheer hun werkplek. Dit betekent dat een nauwe samenwerking tussen beleidsmedewerkers, vergunningverleners, en handhavers (politie en team handhaving en toezicht) verder vormgegeven kan worden

Evenementen

Ter voorbereiding op de vergunningverlening van grote evenementen (Furieade, Intocht Sinterklaas, Jaarwisseling), vindt regelmatig overleg plaats met de organisatoren de gemeente en de adviserende hulpdiensten (politie, brandweer, GHOR) zodat de afspraken en maatregelen rond deze evenementen goed geborgd zijn.